|
Ўкола майбутн≥х б≥знесмен≥в.
÷≥леспр¤мован≥, уважн≥, п≥дприЇмлив≥, винах≥длив≥, дотепн≥, об≥знан≥ ≥з тим, що "в≥д податк≥в
за кордон вт≥каЇ б≥льше людей н≥ж в≥д диктатор≥в", вони мужньо боролис¤ за званн¤ кращоњ ф≥рми,
в≥р¤чи, що до м≥льйону крок, ≥ не в≥р¤чи, що патр≥отизм зак≥нчуЇтьс¤ там, де починаютьс¤ податки.
“ак коротко можна описати економ≥чну гру учн≥вських компан≥й у г≥мназ≥њ є2, ¤ка недавно проходила
за спри¤нн¤м ƒѕ≤ в м≥ст≥ ≤вано-‘ранк≥вську.
“ак≥ тижн≥ економ≥ки в цьому навчальному заклад≥ проход¤ть уже 5 рок≥в посп≥ль,
де учн≥ чи не вперше виступають орган≥заторами своЇњ справи.
”чн≥вська компан≥¤ - це економ≥чна та п≥дприЇмницька лаборатор≥¤ ,
¤ка наповнюЇ живим зм≥стом багато теоретичних принцип≥в. јдже б≥знесмена чи менеджера
за партою не п≥дготуЇш, њм необх≥дна д≥¤льн≥сть. ј чи може бути щось ц≥кав≥шим, н≥ж орган≥зац≥¤
власноњ ф≥рми? “ут самост≥йно учн¤м потр≥бно вир≥шити море проблем: ¤к сформувати статутний
кап≥тал? як≥ ресурси залучити у виробництво товару чи послуги? ’то потенц≥йний споживач
продукц≥њ? як≥ доходи ≥ витрати оч≥куютьс¤? як зробити д≥Їву рекламу? ”чн¤м ц≥каво вир≥шувати
самост≥йно реальн≥ проблеми б≥знесу, бо хоча вчитель ≥ поруч, але т≥льки в рол≥ консультанта ≥
пом≥чника.
¬ цьогор≥чн≥й гр≥ вз¤ло участь 58 школ¤р≥в, що утворили 10 ф≥рм.
Ќа один тиждень школа перетворилас¤ на окрему державу ≥з своЇю грошовою
валютою - "естерл≥нгами".
"Ќовоспечен≥ б≥знесмени", ¤скраво розпочавши гру презентац≥Їю ф≥рм, вир≥шували
не лише питанн¤, пов'¤зан≥ з виробництвом ≥ реал≥зац≥Їю продукц≥њ, а ≥ показали своЇ
вм≥нн¤ у веденн≥ обл≥ку та зв≥тност≥ про д≥¤льн≥сть п≥дприЇмства.
«вичайно, дл¤ цього потр≥бн≥ ≥ глибок≥ знанн¤ з економ≥ки, ≥ знанн¤ податкового
законодавства ”крањни, котр≥ учасники гри отримали завд¤ки факультативним зан¤тт¤м
з курсу "ѕодатки". ѓх проводили прац≥вники в≥дд≥лу громадських зв'¤зк≥в ≥ масово
- роз'¤снювальноњ роботи ƒѕ≤ в м≥ст≥ ≤вано-‘ранк≥вську, ¤к≥ ≥ були членами жур≥ економ≥чноњ
гри. «а њхн≥м остаточним р≥шенн¤м перемогли дв≥ команди 11-ј класу "–одзинка"
(президент „ап'юк “ет¤на) ≥ "„ас ѕ≥к" (президент ѕетренко Ћюбомир).
—аме ц≥ команди отримали найб≥льше прибутку, дозволило сплатити найб≥льшу
суму податк≥в у фонд розвитку школи. “ак≥ заходи допомагають п≥дростаючому
покол≥нню глибше усв≥домити так≥ економ≥чн≥ пон¤тт¤ ¤к соб≥варт≥сть, ц≥на, продуктивн≥сть,
прибуток, рентабельн≥сть, навчитис¤ визначати ≥дею, мету б≥знесу, складати б≥знес-плани,
робити спроби його реал≥зац≥њ. Ўкол¤р≥ вчатьс¤ працювати в колектив≥, сп≥лкуватис¤,
взаЇмод≥¤ти з ≥ншими, бути партнерами, приймати ≥ обірунтовувати р≥шенн¤.
Ѕез сумн≥в≥в, в майбутньому ц≥ школ¤р≥ стануть активними "буд≥вничими" економ≥чних
в≥дносин, котр≥ п≥дн≥муть економ≥ку нашоњ держави.
|
|